۳ مهر ۱۳۸۶، ۱۴:۴۹

استاندار کرمانشاه:

دستگاهها اجرایی استان برای مکان یابی پالایشگاه آناهیتا همکاری کنند

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: استاندار کرمانشاه گفت: با توجه به اهمیت ویژه پالایشگاه150 پالایشگاه هزار بشکه ای آناهیتا، دستگاههای اجرایی ذیربط ، موظف هستند همکاری و هماهنگی مناسبی جهت تسریع در مکان یابی اجرای طرح داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید غفوری ظهر سه شنبه در جلسه آمایش، محیط زیست و توسعه پایدار استان کرمانشاه، اظهار داشت: ایجاد این پالایشگاه با دیگر طرحها متفاوت است و حداقل زمین مورد نیاز برای اجرای آن حدود 600 هکتار است.

 

وی اجرای طرح طبق زمانبندی مشخص شده را از اولویت های کاری برای استان برشمرد و خاطر نشان کرد: باید منطقه ای برای اجرای این پروژه در گرفته شود که ایجاد تاسیسات جنبی و پیش بینی توسعه آن نیز در آینده لحاظ شود.

 

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه این پروژه بزرگترین پروژه ملی است که در استان به اجرا درخواهد آمد، تصریح کرد: مسئله تعیین تکلیف و مشخص شدن زمین یک کار بسیار مهم به منظور فراهم شدن شرایط لازم برای آغاز عملیات اجرایی طرح است، لذا کلیات شناسایی محل اجرای آن باید در این جلسه مشخص و جزئیات نیز به صورت دقیق تری مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.

 

در ادامه این جلسه مکانهای مورد نظر برای احداث پروژه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت که باتوجه به وجود زمین مناسب ، دسترسی آسان به جاده و آب مورد نیاز و عدم وجود لوله های گاز و آثار میراث فرهنگی و تامین زمین به وسعت مورد نظر دو مکان در جنوب رودخانه قره سو در دامنه ارتفاعات کوه سفید و جنوب منطقه درودفرامان برای اجرای طرح مشخص شدند که تصویب هرکدام از آنها منوط به کار کارشناسی دقیق تر با لحاظ نمودن دیدگاه ها و پیشنهادات دستگاه های اجرایی است.

کد خبر 558433

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha